Köpahusvägen 19

Köpa hus gör man verkligen inte varje dag, jag har fått för mig att ge mig in i Budgivning,visningstider och penningkåta Mäklare världen.

Därför är det extra roligt att uppleva allt som novis, lite att utforska okänd mark, skall jag ta av mig skorna när jag går och kollar på ett hus ? Mäklaren gör det ju inte ?? hmmm...Är det torpargrund eller helgjuten platta, har fortfarande inte fattat vad som är bäst ? och hur skall man agera mot andra intressenter, min första instinkt blir ett visst agg...som om vi slåss om samma köttstycke, eller som en boxningsmatch där den starke (den med mest cash) vinner priset, dvs ett nytt hem...och visst är det lika roligt att höra Mäklarens ovillkorligt positiva omskrivning, de kan få ett ruckel med mögelskador och polsk renoveringsteknik att låta som rena Herrgården...."Vi kliver in i den välkommnande hallen" hur lyckas man göra en välkommnade hall ? ja såvida inte jag själv står där och tar emot vill säga :) generösa ytor ?...så det gick inte bra att skriva hur många kvadratmeter vi har att göra med istället ? eller lyssna på den här ..."Ägarens kärleksfulla omsorg präglar detta boende med en stor själ och en varm hand" det är alltså en inspelningsplats för porrfilm vi försöker buda på ?Förstår att Mäklaren verkligen måste försköna objektet ibland, men vem fasen går på det? man har väl egna ögon och känslor att uppfatta med menar jag.

Har varit och kollar på ett par hus nu och det är svårt, men jag föröker lära mig det som är viktigt, ringde en vän idag och fick en lektion i vad en trekammarbrunn är, mycket intressant !!

Försöker att kolla och fokusera på själva grund/stommen i huset, har fått för mig att är bara den gedigen och rejäl så är det lättare att renovera ytbeklädnaden än att börja riva upp/byta ut själva uppbygganden av huset.

Räntan är för närvarande låg, nästan kusligt låg, Mäklaren kommer med positiva instick om detta hela tiden, jag tänker att räntan bara kan bli högre då, så det gäller att ha en ränteutrymme på ett par procent till i beräkningarna, sen verkar många tänka hus som en investering, en vinstbärande plats, jag tänker boende, livslust, familjero etc...

Hur som helst så skall det bli skönt att slippa denna panikinförskaffade lägenheten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej du!



Nu är du så där dålig på att uppdatera igen! Do it! Do it now!



Hoppas att du mår bra annars?!



Kram

2009-10-19 @ 16:37:51
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0