live direkt från skåne

Rosengård brinner, polisen, brandkåren, media, överheten möts av stenkastande människor och Rosengård liknar mest ett laglöst land, brott begås framför polisen som inte ingriper för det anses ligga för stor risk för upplopp, någon tidning meddelade att folket som eldar upp sina bostadsområden gör detta i nån form av protest, arbetslöshet anges vara en orsak, missriktade okvädesord från ordningsmakten anges vara en annan.

Jag står här med en massa frågor och funderingar....det är så motsägelsefullt, allting, tycker jag, Om någon....rent hypotetiskt, skulle missrikta okvädesord mot mig själv, skulle jag lägga huvudet på sne, le och fundera på vad jag skall äta till lunch imorgon, bara för att illustrera hur lite jag skulle bry mig om det...kanske to.m tycka lite synd om okvädesmannen och fundera lite på varför man gör som han gör, och jag menar skall, hela polismyndigheten, brandförsvaret, Media, (i varje fall de journalister som inte, citat " står på deras sida") och kringliggande mackägare som får sina lösören uppeldade får stå till svars för detta ?

Arbetslösheten då ?..ja dessa människor kan numera även lägga till sin CV färdigheter och erfarenheter som: Våld mot tjänsteman, Våldsamt upplopp, Vårdslös eldning på allmän plats, Misshandel......plus ett antal andra polisiära fackspråksmeningar som jag inte kan namnen på, och vem vill anställa en sådan person på dessa grunder ?? ja ok ...krigsherrar i Sudan lär ju gnugga händerna och tycka dessa erfarenheter vara till gagn.

Och skulle ALLA andra långtidsarbetslösa runt om i Sverige bete sig likadant ? så hade vi en situation som skulle gå under ordet Anarki...brrr vilket hemskt ord !

Men vem/vilka anser sig äga rätten att belägra en stadsdel och ta och slösa på myndighetsresurserna på det sättet som de gjort ? rastlösa slynglar med föräldrar som indirekt medverkar/påverkar ? Ungdomsgäng som letar adrenalinkickar ? eller har vi en organiserad minoritet som handlat rättfärdigat ?


En annan fundering, daterad Torsdag efter lunch på baksidan i solen avnjutandes en glass: TipTop glassen, var bättre förr, den goda kola bollen, var större och mer fyllig då................undrar hur många här i Landskrona som äter en TipTop glass just nu......eller i varje fall inom denna timme......kanske 5-6 st.......det var länge sedan jag åt en strutglass, undra om det finns choklad i botten på denna...........HA det var det !


Kommentarer
Postat av: Maria

Choklad i botten på en strut - finns det något bättre?! :-) Ha en fin dag!

2009-05-02 @ 11:02:22
Postat av: Helena "ute på landet"

Det var det bästa blogginlägget du nånsin skrivit. Äntligen en modig person som skriver det alla tycker. (och då menar jag inte raderna om glassen).

Kram Helena

2009-05-04 @ 20:49:25
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Jaså:) Då kanske vi ska planera in en sån grej :)

2009-05-06 @ 10:27:02
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: MIKE DEN MODIGE

Studera Nwo det är dags för er och vakna.



Stoppa utförsäljningen av sverige.

Stoppa deltagandet i olagliga krig .



Du vill väl men du är inte vaken för ett öre.



Ute och cycklar som dom flesta.



Sponsra Nwo agendan och dess tuppar i riksdagen smart smart och sponsra deras shit.



Ni måste gilla fattigdom mord nationalism våldtäckter genetiskt manipulerade sjukdomar , gif i maten osv.



VAKNA

2009-05-07 @ 13:48:13
Postat av: Andreas " Kryckan"Hansson

Hur har du det i Irland??



Kom upp den 23 så ska vi grilla :)

2009-05-17 @ 13:21:54
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0