KÖN

Kö-gnälls-varning igen....denna gång handlar det om när endast 1 kassa är öppen och kön är jättelång, snäll som man är ?! ställer man sig längst bak i kön, för det har man lärt sig att man måste vänta på sin tur, tiden går, för expediten hittar inte priset på Rostbiff stek, så han måste ringa Ing-Britt på köttavdelningen, och nästan precis när jag stått i kön och väntat minst 8-10 minuter, har 2-3 till personer före mig och nästan sprängt målsnöret så ringer han Lennart...och i affärens högtalarsystem ljuder .."lennart till kassan, lennart till kassan. Lennart är där på 2 röda och öppnar kassa 2...och här händer det som jag faktiskt stör mig lite på..........ganska mycket.

De bakom mig, nyanlända sist i kön, med en väntetid på max 10 sek, ser sin chans att komma fort ifrån kön och gör utfall, akrobatikhopp, tjur-rusningar och årsbästa på 5 meter när de enligt mig glömmer vett och etikett i all sin iver att slippa stå i kö och komma fort ut...tror to.m att nån räckte tungan och fingret åt mig när jag stått där med min glass som nu är halvsmält, och mina kyckling klubbor som nu tinat och måste tillagas ikväll redan, fast jag hade tänkt att ha de på fredag...

Jag har ju själv varit den där killen som kommit längst bak i kön precis när en ny kassa öppnat, jag väntar ivf tills min egen kö acklimatiserat sig till den nya kö-ordningen, vilket i den sanna moral andan, betyder att de före mig har förtur till den nya kassan, eller ?

Tycker bara att det är pinsamt att se vuxna människor armbåga sig fram på detta sätt.


Nått helt annat, shit va dyrt allt är på eller i Irland ? ett paket cigg ..90 spänn...en lunch runt hundra lappen, en guiness i guinessens hemland 50-60 spänn !

Känner att jag måste avsluta med något annat än gnäll nu....................gött med långledigt, jag skall använda min långhelg att städa min stökiga lägenhet.


Kramar i värmen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som du alltid har en jädrans otur med dina Köer... Kul att höra att du hade det bra på Irland iaf, fast gud vad dyrt det är.. Hoppas allt är fint med dig, vi hörs ! :)

2009-05-22 @ 20:02:37
Postat av: Tezz

Märkligt att inte vuxna människor förstått sig på folkvett...

Irland skulle jag oxå vilja åka till, alltid varit en drömplats, så det kanske får bli i höst, priserna till trots...

2009-05-25 @ 13:44:00
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity
Postat av: Linda

Ja det där med att köa är alltid störande! Och allt för ofta är man just i det läget lite stressad också. Men jag har faktiskt sagt åt bakomspringande människor som tror det är ok att bara rusa förbi. Gått fram lite försiktigt och sagt....VI HAR FAKTISKT KÖ SYSTEM HÄR I SVERIGE!

Morr för sådant folk!

Ha det gott

Kram

Linda

2009-05-26 @ 21:37:31
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Maria

Tyvärr är det svårt att styra upp och organisera en ny kö när en ny kassa öppnar. Så det är nog bara att bita i det sura äpplet den gången man borde hamnat först. Ibland tillhör man väl de som lyckas få en bra plats i den nya kön också, så det jämnar nog ut sig. Finns värre saker i livet att hänga upp sig på. T.ex. har jag precis fått min bils sida uppskrapad på en parkeringsplats, av någon okänd som bara smitit utan att lämna något telenr. Kostar mig 6250:- i självrisk att laga. DET är något att gnälla över!

2009-05-27 @ 15:45:42
Postat av: Jonny

vet hur det är Maria, någon tyckte att min framdörr på saaben skulle ha en lång repa och tog helt enkelt något vasst och drog till, det kostade mig 4000:-.....4000:- som jag skulle kunna ha mycket roligare för....du får lite mer att betala, precis innan semestern och allt !!!

2009-05-27 @ 21:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0