you are so ugly, your mama have to.....

ROASTING !


Vad, exakt vad, är det som är så roligt att 2 st battlar varandra genom att säga värst kränkande kommentar till varandra ?

Såg ursprungsprogrammet från USA för en tid sen...jag gav programmet 6 sekunder innan jag förstod vad det handlade om, där stod en svart herre och dissade en vit ganska fetlagd herre och som i sin tur replikerade och försökte överkomma kommentarerna, allt påhejat av en extasisk amerikansk publik, som så mycket annat, tänkte jag att detta kan bara funka/hända i USA. Så fel jag hade, nu har spektaklet nått oss i Sverige också, asså, jag bryr mig inte om välbetalda artister står och gör detta mot varandra, de får liksom betalt för det, men jag känner att detta skulle kunna ge ringar på vattnet och sprida sig, som om det skulle vara ok att dissa varandra utan vidare, liksom urholka den ömsesidiga respekten i allmänhet på något sätt.

Eller är jag bara så tråkigt som inte fattat poängen med detta ?

Kanske folk har det så jävla bra generellt i sina liv att vi behöver trycka ner och kasta skit på varandra ? det låter ju inte klokt.

Efterlyser härmed en enda positiv kommentar om "Roasting" som jag kan ta till mig och förstå.

Jag mår bra i mitt liv och känner att jag skulle kunna vara utan denna populärt vokala "sport"

I vilket fall så åker detta ner i min Sverker-soptunna...och jag smäller igen locket lite hårdare än vad Sverker brukar göra !


 P&K


Kommentarer
Postat av: Fin-Kusin

Den enda nyttan jag kan komma på är att man får tips...jag menar; Det hade ju varit skönt att ha ett färdigt tal att rabbla upp på chefens rum dagen efter man kammat hem storkovan på V75...jag hade en arbetskamrat (numera pensionär) som var inne hos chefen och sa upp sig...han sa även en del ord som säkert skulle ta musten ur motståndaren i en "battle" också...missen han gjorde var att inte kollade vinstsumman innan sitt möte hos chefen...han vann ca 20.000:-, och fick stå med mössan i hand och be om förlåtelse några dagar efteråt...nåväl, jag kom ifrån ämnet lite, men det brukar jag göra när ämnet inte engagerar...dvs Roasting är fånigt!

2009-03-04 @ 17:48:47
Postat av: Fröken E

vad underbart att nån tycker det är lika trist som jag, byter kanal snabbare än kvickt när det är... Trodde det var jag som var humorlös... nu är vi 2 :P

2009-03-07 @ 18:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0