Skärbrännare Del II

Var på IKEA idag och skulle hämta mitt hyllplan.

Det var nästan inga folk vid klagomuren idag, så jag stod knappt 2 minuter innan det var min tur, jag räckte över mitt kvitto med ärrende-numret, tjejen som tog emot kvittot slog lite på datan, lade pannan i veck...."hmmm ett hyllplan"......"och körersättning".....you bet biatch, efter all skit man haft,  tänkte jag stilla för mig själv...jag tillade: faktiskt också en Lunch blev jag lovad av Robin, står det inget om det där ?

Här skrattar biträdet som om jag försökte blåsa IKEA koncernen på en lunch, hon log pillemariskt och sa, nej det gör det inte!

Jag orkade/ville inte dividera om lunchen utan koncentrerade mig på den uppslupna stämningen bland personalen, de skrattade åt något internt och jag drogs med lite, jag log och frågade om det var kul att jobba på IKEA, och det var det, fick jag till svars....nåväl, jag fick skriva under på att jag mottagit körersättning, i samma ögonblick kommer hennes kollega och frågar om de skall ta en kaffe.....mitt biträde var lite kluven och jag sade lite uppmuntrande att det var hon värd så visst skulle hon göra det, hon vänder sig om och tar fram, vad jag tror, en kupong på en fri Lunch, när jag tar emot den och synar den, står det en fri kopp kaffe..en kopp kaffe....va fan: jag dricker ju inte kaffe, jag lade tillbaka den på disken och sade det också, då tar jag den kaffen istället sade hon, japp, jag bjuder på den sa jag.

Även om jag kände lite irritation över situationen så var det ju inte biträdets fel att jag inte fick någon fri lunch....och egentligen en fri lunch är ju inget att bråka över tänkte jag.....så den subventionerade lunchen som jag ev. utlovade innan har förvandlas till att tilltänkta lunchkamrater nu helt får bjuda mig på lunch istället.

Till råga på allt, glömde hon ge mig tillbaka mitt kvitto på hyllan, eller jag glömde ta tillbaka det, välj själv, så jag måste ringa tillbaka och ragga tag i det igen.....suck, pust och stön !

Nä, nu skall jag packa upp mitt hyllplan som står ute i hallen....hoppas inte att jag behöver skriva om det äventyret senare.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Låter nästan som om du är lite kär i Ikea? Lite sån där bitter ljuv känsla! ha ha ha ...

2009-03-02 @ 22:18:23
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Johanna

God morgon!

Springer in här genom Kattis sida,,,nyfiken som man är. Hoppas din vecka blir bra! Snygga kort,,,,,,,

2009-03-03 @ 06:27:53
URL: http://www.hanna76.bloggagratis.se
Postat av: Kattis

Sv: Så sant som det är sagt, får min leverans i slutet av veckan från Ikea, o då får man se hur glad denna fröken är! =)

Önskar dig en helt underbar vecka med, försökte maila bilder men det var inte någon bra ide.... O givetvis har jag nu ändrat länken, ingen mer h i ditt namn!



Kram på dig!

2009-03-03 @ 07:34:27
URL: http://katteyes.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0