Lust, Love and Lost

Har märkt att jag aktivt undviker beroendeframkallande beteende de sista åren, gör allt för att inte falla in i mönster, Tv-serier är ju ett sådant medel, Lost, Desperate Housewifes m.m. har man väl börjat titta, så är man fast kan jag förstå av många andra som följer sina tv-serier....har to.m med hört uttrycket "min tv-dag" när favoritserierna visas, men är inte det lite tragisk ändå ? för mig är tv ett tidsfördriv när jag väl sitter hemma och verkligen inte har någonting att göra, jag är helt "Lost" *blink*blink när vänner och bekanta börjar prata om sina serier och vad som för tillfället händer i dem.

En annan sak som faktiskt är bra att undvika är ju Tobak, det lade jag av med när jag fick min första son....min förstfödde helt enkelt.....det lät bibliskt :) I alla fall, lyckas man undvika Tobak så finns det ju ingenting som är dåligt med det, spar både hälsan och pengar. Alkohol smyger väl in under denna kategori också antar jag.....Narkotika är så självklart att jag inte ens kommenterar det.

Jobbet är livsfarligt att köra på gamla rutiner, och det är tyvärr mycket vanligt med folk som "har gjort så i 20 år" utan problem, men som min gamla chef sa, 20 års rutin kan vara 1 års fel upprepat 20 gånger ...think outside the box...en arbetsrelaterad uppmaning som jag även tycker kan fungera mycket bra i det dagliga livet.

En annan sak...Kärlek, kan få en att falla in i mönster som inte är bra, kanske därför man har ribban så lågt att det en del gånger inte är försvarbart, jag kan känna smått panik när rutinerna infinner sig och allt går "som det skall" kroppen och själen ingår försvarsposition när det efter ett tag snackas framtid ! tittar man objektivt på det så handlar det väl om rädsla för att hänge sig en annan persons rutiner och själv förlora sin "frihet"...frihet förresten !?! skulle man inte kunna känna det med en annan person ? jag tänker att om min partner känner sig låst och instängd...ja då har jag/vi misslyckats på något sätt.

P&K


Kommentarer
Postat av: Johanna

Känner precis likadant men har aldrig tänkt på det på samma sätt som nu när jag läste ditt inlägg. Hoppas du haft en bra helg, vi kan höras i veckan! :)

Kram

2009-03-29 @ 21:17:33
URL: http://johannamariamagdalena.blogg.se/
Postat av: Fin-Kusin

" ..jag tänker att om min partner känner sig låst och instängd...ja då har jag/vi misslyckats på något sätt. "



Vekligen??!!

2009-03-30 @ 19:32:12
Postat av: Kattis

Inte ofta du uppdaterar, men alltid tänkvärda ord! =)

2009-03-30 @ 21:16:16
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Johanna H

Som sagt...inte så ofta uppdatering men det är alltid kul att läsa dina inlägg! Well said! Tänk vilka vanmänniskor vi är vi homosapies...Jag försöker ständigt tänka mig för och akta mig för att skaffa mig vanor och mönster som är svåra att göra utstickare ifrån... Hoppas att du mår bra annars! Ha det gott! Kramar

2009-04-01 @ 22:49:22
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

TJABA JONNY.. JA DU CHAMPAGNE TILL FLICKORNA OCH DRINKAR TILL POJKARNA HA HA... Klart vi ska göra en avenyn igen.. vi har hela livet på oss till såna kvällar så klart det ska bli snart igen ;)

2009-04-03 @ 15:40:31
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Andreas " Kryckan" Hansson

Ohhh där fick lite mer energi Jonny, Jonny räddaren i nöden :)



Mmmm vilka goa minnen gubben.. Jag pratade med Olle häromdagen och det ska bli Nivå snart :)

2009-04-06 @ 14:24:32
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Andreas " Kryckan " Hansson

Ja du jonny.. Ingen man skulle vilja hamna på fel adress med :)

2009-04-08 @ 15:59:29
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Maria

Utgång i Göteborg på lördag. Skål!

2009-04-08 @ 21:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0