Hårt fågelliv

Såhär i vårväder kom jag tänka på en roligt incident som inträffade förra våren, grabben hade varit och spelat Handboll, närmare bestämt i Vinslöv, och för er som ännu inte sett TV dokumentären "plötsligt i Vinslöv" gör det! Hursomhelst, var på väg hem genom den skånska landsbygden, när plötsligt 2 st stridande fasan-hanar (en färgglad fågelart), uppenbarar sig precis framför mig...SHIT ! utbrister jag när jag inser att den ena av de två slagskämparna precis kommit under mitt däck och säkerligen gått döden till mötes, då jag i backspegeln ser en helt orörlig hög färggranna fjädrar ligga på vägen....F*N säger jag lite tyst för mig själv, för det finns ju faktiskt roligare saker att göra än att köra ihjäl våra djur, Grabben och hans kompis tittar storögt på mig och frågar undrande, vad hände ? jag förklarade att det var två antagonister i form av fasan-tuppar på vägen och att de var så upptagna med att klå upp varandra över fasan-honor eller jaktmarker att de inte såg bilen komma, så den ena dog tyvärr när jag råkade köra över honom, då säger grabbens kompis som första kommentar till det olyckliga slutet, när han kollat bak och konstaterat en fasanhög på vägen: "då vann den andra hanen" Det var lite svårt att inte le åt kommentaren .....


trevlig skön helg ...på er som läser, när jag orkar skriva nått


P&K


Kommentarer
Postat av: madeleine

Jaså du plötsligt i vinslöv....

har du kollat in plötsligt i vinslöv 2 ?!



hoppas handbollen gick bra :)

Ja men vad ska man göra än att le ?

det var ju en klockren kommentar juu :)



ha en bra kommande vecka !!

2009-03-22 @ 21:36:13
URL: http://nallem.blogg.se/
Postat av: madeleine

Hej hej

nej jag har inte sett 2an än....

Skoj att dem vann :)



ha det bra kram

2009-03-23 @ 17:46:44
URL: http://nallem.blogg.se/
Postat av: Alex

Haha, helt rätt ibland kan man var för upptagen med att kika på tjejer att man missar vad som händer runt om. Hoppas bara att man slipper dö som en fasan när man kollar.

2009-03-23 @ 22:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0