Night of the living dead !

Zombie Walk....läste i en tidning att upp emot 400 personer planerade att deltaga i vad som kallas Stockholm Zombie walk, grejen är att klä ut sig till zombie för att därefter halta genom staden, men fatta va coolt !! tänk du går där och kollar skyltfönster, pratar i  mobilen, flanerar lite sporadiskt....helt plötsligt kommer en stor hord Zombies gåendes....vilka tankar hade gått genom huvudet ? är detta på riktigt ? vart är filmkameran ?  

Men vem klär ut sig till Zombies och haltar sådär Zombieaktigt gratis och självmant inför en hel stad ? vad är drivkraften ? jag menar, att gå från Malmö Central till Möllan, vilket får anses vara genom stan, tar ju lång tid, nu snackar vi normalt gående! Vidare så lär ju den simulerade haltgången gå hårt åt benmuskelaturen....man kanske tränar zombiewalk ?

Fast jag hade nog min egna lilla zombiewalk när jag gick en bit genom Kävlinge tidigt i morse och insåg att det var ny arbetsvecka samt Måndag, så jag vet hur det funkar....men min Walk var mer eller mindre ofrivillig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0