Malmö och Göteborg i mitt hjärta...

Jaha då har turen kommit till att ha en allmän åsikt om Ordningsvakter....var uppe i Stockholm och skulle se VM-kvalsmatchen mellan Sverige och Danmark...tänker inte orda så mycket om själva matchen !

Jag som normalt aldrig upplever problem med dörrvakter, råkade nu,  två gånger samma kväll ut för, ordningsvakter med alldeles för mycket tomrum mellan öronen...ok de var Stockholmare, så de är väl lite ursäktade då kanske.

Var på puben East som ligger precis bredvid Råsunda, det var fint väder, jag hade snällt och ordningsamt väntat på att få komma in i Puben, väl därinne, efter kanske 1 timme ville jag ringa ett samtal och sökte mig till en lugn plats...nu fanns det inte det inne på själva puben...så jag sökte mig till utgången, pratade med vakterna om mitt problem, så att jag snabbt och smidigt kunde komma tillbaka efter mitt samtal, inga problem! sades det på dryg stockholmska, gick ut och ringde mitt samtal i lugn och ro och skulle gå in igen...."öhhh hörru, ställ dig i kö" förklarade då att vakten där inne, nästan precis, lovat mig återinträde igen och pekade på vakten, som nu skakade på huvudet och nekade mig inträde ?!?! kan han ha glömt mig? det var ju bara 4 minuter sedan han stod och sa att det var ok ?!?! hursom helst, som den otroligt genomsympatiska människan jag är, kände jag att mina chanser att komma in igen var lika med noll, och stå och dividera med dörrvakter från Stockholm går långt under min värdighet, inget att göra än att gå vidare helt enkelt... sammanstrålade med min reskamrat "Nudde" som ville göra stan..sagt och gjort vi gick vidare och hamnade på ett hak nånstans..fråga mig inte vart, därifrån smiddes det planer att fortsätta ut i natten...tog en taxi till en båt..Alexandra tror jag den hette, och detta skulle enligt den utländska taxichauffören vara plejset att vara på en lördag, ställde oss snällt och sansat i kö...när vi kommer fram, frågar vakten om vi druckit nått idag...så himla dörrvaktigt att fråga så, låt oss se...det är lördag kväll, Sverige har spelat landskamp, klockan var 24:00 nånting och risken att någon på stället inte druckit alkhol för tiden var helt obefintlig om du frågar mig, jag svarar såklart: ja, varpå han viftar oss vidare och säger att vi inte kommer in då !? han hade kunnat peka på våra fina Sverigetröjor och hänvisat till klädkod till varför vi inte kom vidare in, den hade jag köpt direkt, men om vi druckit ?? igen tänkte jag i positiva banor och lät mig inte nedslås av det trista beskedet att inte komma in, och utan att bemöta dörrvaktens otroligt dryga attityd gick vi därifrån lite mer fundersamma än vanligt om just Stockholm som nöjestad....



Kramar till alla...

Kommentarer
Postat av: Andreas "Kryckan"Hansson

Jajamensan klart det skall sparas:) Men du detta med ordningsvakter känner jag igen trots att jag själv är ordningsvakt.. Det är en helmig pakt hos vakter och ägarna till ställena att dom inte vill släppa in fotbols tröjor, så jag håller helt med dig Jonni att dom kunde hävdat det som en anledning...



Fast lagligt sätt får dom inte neka pga. Klädsel..

Pööösss på dig...

2009-06-10 @ 10:13:06
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna Hurtig

Ojojoj, här var det väldans dåligt med uppdatering!

2009-07-09 @ 10:16:54
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Fröken E

I was there too :)

2009-07-10 @ 12:41:37
Postat av: Tina

kom till karlstad istället

2009-07-10 @ 13:51:51
URL: http://tinabrunett.blogg.se/
Postat av: jonny

ok ok ...skall fila ner nånting snart ...lovar :)

2009-07-10 @ 14:03:54
Postat av: Rebecka

Ha ha ha ha jag e ju stockholmare ju!!! Tycker du inte om mig bara för det?? Och båten heter Patricia inte Alexandra!!!!

2009-11-22 @ 17:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0