Jag är en enkel man...

Läste en artikel om dejting för några år sedan, man var ju inte den mest slipade inom området då och sökte råd i div. artiklar.

Nånting som jag, av någon outgrundlig anledning tagit fasta på var att första dejten skall hållas kort, max 45 min ?! och även om jag sitter och har hur trevligt som helst, så börjar jag efter 40 min hitta anledningar att avsluta det hela, som nån konstig tvångstanke, att om jag inte avslutar inom 45 min så kommer vi inte träffas igen, oljepriset kommer att gå upp och månen trilla ner.

Jag undrar om det ligger nånting i artikeln eller kan man avfärda den som ren nonsens, för jag känner ju lite att den går emot mig som person som egentligen avskyr att köra "spel" vafan har man trevligt så finns det ju ingen anledning att avbryta det, eller finns det underlag som stödjer artikeln, finns det en psykologisk tanke bakom som backar upp 45 min regeln ? och hur lyder den isf ?  


Kommentarer
Postat av: Kattis

Men Jonny måste bara fråga vad säger du till din dejt efter 45 minuter? Typ: "det här var trevlig men nu har det gått 45 minuter så nu måste vi avsluta?" just nu har jag sååå uppspärrade ögon Har man trevligt så finns det väl ingen anledning till att avsluta eller? Känns det rätt så flyter allt på o då kan 4 timmar kännas som en kvart o funkar det inte så är 10 minuter en evighet o då lär du inte stå ut i 45 minuter ändå... så gå på känslan.

Ha en trevlig helg nu!

2009-02-07 @ 11:55:57
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Kattis

Hur snabb var du nu?! ler Kul att du tittar in o kommenterar, makes me happy! =)

2009-02-07 @ 12:08:27
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Jonny

ja visst...jag såg inte ens att du kommenterat innan jag var på din sida, när jag kom tillbaka såg jag att vi så gott som samtidigt kommenterat varandra :)

2009-02-07 @ 13:36:09
Postat av: Alex

Jonny-boy, skit i råden från förstå-sig-påare! Bara att köra, allt är rätt, 5min, 10timmar. Hoppa över spelet, jag vet ändå att du gör det.

2009-02-07 @ 16:24:53
URL: http://baginboxbibbi.blogg.se/
Postat av: Tina

man ska nog gå efter sitt eget hjärta istället för vad andra tycker är rimligt

ha en bra helg

kram

2009-02-07 @ 20:50:21
URL: http://tinabrunett.blogg.se/
Postat av: Maria

Kan ju vara bra att göra upp i förväg att första dejten ska blir kort (t.ex. en fika och inget mer). Då slipper man krångla sig ur en pinsam situation om dejten inte blev som man hoppats på. Blev den som man hoppats kan man ju alltid fråga om personen vill umgås en stund till?



2009-02-08 @ 10:38:02
Postat av: Kattis

Det kallas för telepati eller slump =) Hoppas du haft en bra helg, själv har jag så ont i fötterna så jag vill helst inte röra på mig idag...Men kul har jag haft, kunde kört rullator race men avstod dock, blir så stora rubriker i små städer he he

2009-02-08 @ 14:08:06
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: m

va inte du me i ensam mamma söker?

2009-02-09 @ 12:12:55
Postat av: Jonny

---> m



jo det var ja :-)..följde du programmet ?

2009-02-09 @ 12:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0