Han och Jag

Min syster är på besök från Irland och hon har sin dotter med sig som är tre år, lägg till mina 3 barn och min brorsdotter, 5 härliga ungar.

Vi tog en promenad i snön och till affären Coop i Kävlinge, vi skulle handla grönsaker till den gravt överskattade rätten tacos till middag.

Vi kastade snöboll, skrattade och busade hela vägen till affären, tog åt oss det vi skulle ha i affären, skulle betala.....då säger kassabiträdet till mig att säga till mina barn att sluta leka !! de stod utanför kassorna, störde ingen, välte inget, trakasserade ingen, de pratade och busade sinsimellan. Jag var tvungen att stanna upp och fråga vad han sade till mig, "vill du säga till dina barn att sluta leka" för 2 sekunder blev jag mållös..sen var jag bara tvugen att ge mig i kast med en diskussion, för här var uppenbart att vi hade 2 personer med 2 helt skilda uppfattningar om saker och ting..tror diskussionen gick ungefär så här..


Jag: Men de stör ju ingen !

Han: Jamen det finns folk som klagar på att barnen leker

Jag: Och då skall vi rätta oss efter det ?

Han: Ja...ledningen har också påtalat detta för oss.

Jag: Jag kan förstå det om de puttar eller tilltalar folk, välter saker to.m om de är exeptionellt högljudda, men det har vi inte att göra med här ??

Han: Jag är ledsen, men det har de som äger butiken sagt till oss.

Jag: Jag har haft barn i 12 år, detta var första gången någon säger till mig att be mina barn sluta leka!

Han: De finns kunder som klagar på att barnen leker.

Jag: *Hakan nere vid knäna* tankarna virvlar runt, tar emot växeln...går därifrån, hade en lång diskussion med syrran på väg hem.


Det är nästan så att jag kommer att lova mina barn extra tyngd i lördagsgodispåsen om de välter ställ, skriker okvädingsord, ramlar in i folk nästa gång vi handlar där..om det blir fler gånger...nä det skulle jag naturligtvis inte göra...men tanken slog mig :)


p.s Det ÄR gott med Tacos.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Helt rätt att säga ifrån av dig! Oftast blir man bara stående och helt förstummad av vad personen i fråga har sagt. Han var säkert en bitterjävel som skulle jobba hela helgen medan hans polare skulle ut och partaj och han visste att det inte skulle bli ngt myspys i helgen pga detta jobb...Istället tog han ut sin bitterhet på dig, din syster och era barn...Han tänkte nog "jag vill också äta tacos och istället får jag äta en jävla micro gorby's till middag om jag ens får ta middag" Hahahaha!

2009-02-21 @ 11:07:23
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Johanna

Det är ju det jag har sagt hela tiden. Fullt av knäppa människor i Lilla Kävlinge ;-) Sen tacos.. Det har kanske blivit en favorit nu? 2 gånger på en vecka, inte dåligt :D

Kram från Oxie

2009-02-21 @ 13:44:13
URL: http://johannamariamagdalena.blogg.se/
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Heeregud.. Jag hade blitt rätt arg.. Menar dom att folk gått till han och klagat över lekande barn ha ha.. Det var det sjukaste jag vart med om:)

2009-02-21 @ 14:26:19
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag hade inte bett mina barn att vara tysta, inte en chans?! Däremot så hade jag nog ifrågasatt butiksinnehavaren och undrat om inte barn ska vara barn?! Sen har jag ju lite kort stubin, en för snabb käft och ångrar ibland vad jag sagt men brukar inte vara så farligt som jag tror... hade nog bett dem att sätta upp en skylt för att kunna göra en anmälan för diskriminering av barn... Som sagt, temperament har jag o lejonmamma är jag!

Trevlig helg! =)

2009-02-21 @ 17:39:16
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Fin-Kusin

Det är viktigt att du säger ifrån när människors bitterhet slår igenom på detta fraperande vis! Stort av dig att betala varorna....jag hade förmodligen lämnat varorna i kassan, och marcherat ur affären fullständigt rasande...men det är nog förmodligen ganska långt till nästa affär när man bor i Kävlinge...så bitter-folket hade vunnit en liten seger, och jag hade fått ta bilen till en annan affär. Skriv insändare i Kävlinge-Posten!!

2009-02-21 @ 18:49:02
Postat av: Ewa

Men ??? Av allt dumt man hört var nog det där på topp 10 på min idiotlista iaf =)



Sluta handla där !!!



KRAM

2009-02-25 @ 12:41:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11575

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0