Fri Lunch

Var på IKEA förra veckan i Tisdags, tänkte slå till på en hylla, tror den hette Norrebro eller nått, har sneglat på den ett tag nu, men nu skulle den alltså bli min på riktigt.

Plockade ihop lite andra saker också, duschdraperi, stång, extra barstol till mitt köksbord, så nu finns det plats för 5 st, en tjock madrass 120*90 på utförsäljningshörnan, den skall jag ha till min bäddsoffa så mina gäster sover ännu skönare, En tavla, morgonsjö hette den, den tavlan är det första jag ser när jag vaknar på morgonen...så in i bomben harmoniskt! Jag vaknar varje morgon nybadad och fräsch.

Jag rullade in vagnen för betalning och det var inga som helst problem att dra mitt kort i kortläsaren, det var inga som helst problem när pengarna i samma ögonblick drogs från mitt konto...allt rullade på UTAN PROBLEM vid betalningstillfället, jo förresten jag hade inte koden till mitt IKEA kort, men det löste kassörskan direkt ...vips, swisch så var det färdigt, 3000:- nånting fattigare men likväl glad for vi hemåt.

Först åkte duschdraperiet upp, madrassen åkte in på sin plats, och det var dags att ta itu med bokhyllan...och här tror jag att de flesta av er vet vart det barkar hän ?!?! Jag satte ihop alla delar och skulle lägga på överliggaren, översta planet, så märker jag att fanèrn har lossat på ett ställe, jag kunde inte färdigställa hyllan...och jag som skulle få gäster över helgen, nu kände jag att detta inte var någon större katastrof ändå, så efter jag svurit lite grann för mig själv och tittat surt på monteringsanvisningen så tog jag det hela med en klackspark, tänkte att så här blir det när man handlar på IKEA.

Dagen efter åkte jag in till IKEA och presenterade mitt problem för den glada och trevliga kundtjänstarbetaren, han förklarade för mig att de inte öppnar nån förpackning för just den här hyllan, så att få med sig en överdel i dag kunde jag glömma, MEN han kunde skicka hem den så att jag har den tills på Fredag, jag tyckte det lät för bra och protesterade lite mot hans optimism...ok, Måndag då, sade han när han förstod att jag var med på noterna.

Jag nämnde och fick ut min lagliga rätt till körersättning, för visste ni att man har rätt till det? det är ju självklart inget de själva informerar om utan det får man själv kräva.

Fredagen kom och gick, helgen var alldeles för fort förbi, Måndagen kom och gick...Tisdag kväll ringer Robin från IKEAS varuhus i Malmö, och säger att idag är det för sent att leverera något, men att jag minsann kunde få hyllplanet levererat i morgon Onsdag mellan 18:00- 21:00, under premissen att jag är hemma och tar emot under den tiden, för underskrift, jag som jobbar 2 mil bort från min bostad och slutar klockan 18:00 ser det som en omöjlighet att vara hemma under de tider, jag hade ju räknat med att hyllplanet skulle komma Fredag eller senast då Måndagen.

Robin, vars företag inte hade några som helst problem med att föra över mina pengar i dess ägo, hade nu, efter betalning, deklarerat en mängd olika problem och tidsödande för mig. Jag sa lite skämtsamt till Robin att jag skulle jaga Ingvar Kamprad med skärbrännare för de problem hans personal ställt till med, Robin replikerade med van och iskall stämma att jag isf skulle hälsa från honom, när vi kommit över skämt stadiet, sa Robin, som förstod att killen i andra änden telefon linjen, gillar raka rör och puckar: Du har två val, antingen är du hemma mellan 18:00-21:00 Onsdag alternativt Torsdag eller så hämtar du den själv här i Malmö? jag frågade om han kunde återkomma innan klockan 15:00 idag så skulle jag leverera ett svar, och jag förstår ju att Robin vill avsluta ärendet så fort som möjligt, på det sättet gillade jag hans stil, snabba avslut.

Klockan 14:00 ringer han igen, och jag känner mig besegrad, jag har inte hittat en lösning...jag måste åka in till Malmö när jag hittar en lucka ledig och hämta hyllplanet, Robin tillade att jag även då fick en fri lunchkupong för de problem som uppkommit. Men hyllan blev ruskigt bra där den står och jag är på det hela taget mycket nöjd med mitt inköp, köpte korgar som skall i i de tomma utrymmena på hyllan, och kanske får jag nu chans att köpa 2 st till, då jag insåg att de 4 jag köpte tillsammans med hyllan inte räckte.      

Nån som är sugen på Lunch ?...kan ev. subventionera halva din lunch  :-)

Kram och Kram


Kommentarer
Postat av: Ewa

Absolut men lite långt att åka bara =)

2009-02-25 @ 14:54:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11575
Postat av: Thess

Hej! Du skriver så bra och roligt =) Kan du inte lägga upp bilder på dina nya saker? :) mvh

2009-02-25 @ 15:09:49
URL: http://lillthess.blogg.se/
Postat av: Jonny

Jo jag tar lite bilder ikväll och lägger upp, satt precis och funderade vad jag skulle hitta på ikväll :)

2009-02-25 @ 16:03:33
Postat av: Maria

Please, berätta mer om vad körersättning är! Här har man nog gått miste om en del slantar... Tycker sällan något är helt eller fungerar när man kommer hem med nyinköpta varor var de än är köpta.

2009-02-25 @ 19:15:44
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Jonny Jonny.. vilken grej.. Jag skulle gärna äta Lunch med Kävlinges Hunk.. Men jag får ju hänga med dig på Lördag så det går lika bra.. ;)

2009-02-25 @ 19:39:16
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0