the show must go on....

En sommar fylld med äventyr och sköna skratt, men också nervositet och misstänksamhet, sommaren med Johanna kommer jag nog aldrig glömma, även om jag och Johanna inte var menade för varandra, så är det strongt av tjejen att genomgå hela dejting grejen men alla oss, hoppas verkligen att hon hittar Kärleken till slut.....och att jag också gör det !

Äventyret började faktiskt redan i våras, satt en Söndag kväll, lite extra trött,  efter en helg i "goda vänners lag" surfade in på TV3 hemsida, tror jag skulle kolla tv-tider till nån fotbollsmatch, då det ploppade upp 6 bilder på tjejer, såg direkt Johannas utstrålning och förstod att dessa 6 var uttagna till tv-serien Ensam mamma söker, säsong 2, tittar inte alls mycket på tv, och hade inte ens sett säsong 1, nåväl. Klickade mig vidare på Johannas bild och fyllde i formuläret, lite hafsigt och inte alltid genomtänkt, skickade iväg formuläret och gav det inte en tanke mer tills telefonen ringde kanske 4-5 dagar efteråt, det var produktionsledaren för programmet som ringde, jag bara stammade...ja men, jag hade ju inte alls räknat med att ni skulle ringa, jag måste få tänka igenom detta ordentligt först och återkomma hur jag gör sa jag till Mattias som han hette...nu råkar jag känna fjolårets deltagare i samma program, ringde honom och frågade om man skulle ta chansen eller risken att medverka, han sa bara, det är en jättekul upplevelse, jag tycker absolut du skall vara med  ! ok tänkte jag, man får ingen ersättning förutom resa till och från inspelningsplatsen, min semester går åt till detta...jaja det blir säkert kul och en upplevelse jag sent kommer att glömma, och jag kommer säkert få träffa mycket folk, kan ju faktiskt vara så att jag hittar mitt livs kärlek också, med dessa argument ringde jag tillbaka och medgav mitt deltagande, resten har ni som sett programmet redan en uppfattning om, kan ju bara säga det att av de åtskilliga timmar som spelades in var det bara minuter och sekunder som kom med, fast å andra sidan antagligen de bästa minuter och sekunder, det var ju heller aldrig snack om dejting på de premisser som du och jag är vana vid på tu man hand så att säga, här sitter du timmar på ett hotellrum STRIKT åtskild pågående aktivitet, väntandes på din tur, nervositeten hinner stiga flera hundra grader innan det är din tur, helt ovetandes lagt manus, för även om själva dejtingen är naturlig så är programmet styrt och planerat och det måste det naturligtvis på något vis vara för att ni tittare skall få så bra underhåll som möjligt, och så skall då dejten genomföras inför ett kamerateam och sedermera faktiskt hela Sveriges Ensam mamma söker program-tittare, det kan ni nog föreställa er.

Förhoppningsvis är min medverkan väl genomförd och på något sätt kanske är man marknadsförd lite som person nu, det kanske kan ge mig lite hjälp på väg till kärleken ;-)


Pappa, Jag har säkert skapat mycket Irritation, säkert också mycket Frustration, men oavsett Situation, ar du älskat mig utan Reservation, därför utnämns du till Världens bästa Pappa, utan diskussion...från dina barn, stod det på kortet jag fick i morse tillsammans med en liten present...bästa uppvaknandet på mycket länge, och jag tror minsann att jag fick lite skräp i ögat....

Pratade vid frukostbordet med mina barn lite vad de tänkt att bli när de blir stora..för Matilda va svaret givet..hon skulle bli skolfröken, Marcus...lite mer tveksam över vad han vill bli, men kanske något inom IT området, Felix var tvärsäker...han ville bli sopgubbe, zombie eller riddare, Thats my Felix J


Love you all...


Jonny


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag måste säga: vilken tur att du inte blev vald... kanske du fortfarande är singel...

2008-11-09 @ 21:24:31
Postat av: Fröken E

finns du på spray? isf under vilket namn? nyfiken

2008-11-09 @ 21:38:12
Postat av: Johanna

Attans att du inte kom med...Tror att jag såg dte första avsnittet och trodde faktiskt att det skulle bli du men men så kan det vara. Life is a bitch and then you'll marrie one ;-)





Vilket underbart kort du fick av dina barn. Bättre uppsakttning kan man ju inte få. Barn är så ärliga! Hälsa Matilda att det är superskoj att vara skolfröken...inte en dag lik den andra =)



Hoppas att helgen varit bra! By the way; du har ngr fler läsare nu, kul! ;-) Ha det gott!

2008-11-09 @ 23:24:33
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Helena

På ett sätt (får man säga så) är jag glad att du inte fick vara kvar i programmet igår.

Jag satt och funderade på var man skulle träffa en sådan som DU.

Är du fortfarande singel måntro?

Har man sådan tur?



Kram

2008-11-10 @ 08:09:54
Postat av: Tezz

Du har marknadsfört dig, inga tvivel om det! Du verkar vara en toppenkille och jag tror inte du får några problem att hitta någon, vilket jag oxå skrivit om i min blogg faktiskt ... ;-)

Fint kort du fick, klart man får skräp i ögat efter en sådan fin gest!

2008-11-10 @ 10:54:12
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity
Postat av: Penny

Kan bara hålla med ovanstående... du lär INTE ha några problemm emd att hitta Hon den Rätta!! Otroligt charmig och fin kille o pappa som säkerligen kommer att få många "hugg" framöver ;). Bodde du bara lite närmre skulle jag agna kroken på en gång L. Kram på dig!

2008-11-10 @ 11:47:43
Postat av: sofia

Jag hoppades in i det sista att hon skulle välja dig. Det är snudd på kriminellt att låta en så underbar kille försvinna!



Jag är själv lyckligt gift med två fina barn så jag är ingen spekulant men jag känner igen en bra kille när man ser en. Stort lycka till i framtiden, hoppas att du träffar en jättefin tjej, det är du värd!

2008-11-10 @ 12:45:41
Postat av: mary

Detta är en perfekt kombination. Sjuan och trean ihop ger precis den rätta balansen av variation och stabilitet som ett förhållande behöver. Trean kan ibland känna sig medtagen av den energi som sjuan utstrålar och nästan känna sig litet på efterkälken. Men det är inte något som behöver väcka oro. Sjuan ser i trean precis den partner han/hon letat efter - en fast punkt i tillvaron och en riktig vän, inte bara en kärlekspartner. Trean har ofta ett intresse som han/hon brinner för, och extra bra är det om sjuan också börjar intressera sig för det.



Samstämmighet: 100%

2008-11-10 @ 14:34:44
Postat av: comvidare

Nog var det bra marknadsföring som du fick allt. Så bra att jag letade upp dig för att läsa "innehållsförteckningen". Nu var den dock inte så utförlig som jag hade hoppats. Innehåller du tex sötningsmedel eller bittermandel? Är du kravodlad?

2008-11-10 @ 16:07:20
URL: http://comvidare.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej.

Hoppas du hittar en jätte fin tjej och lycka till!

2008-11-10 @ 16:51:11
URL: http://bymillan.bloggagratis.se
Postat av: Tina

man blir glad och rörd när barnen skriver så fint.

en sak som jag inte förstår är hur Johanna inte kunde bli kär i dig jag föll direkt jag såg dig

så har du nån dejt över för mig tar jag den gärna s

ha en bra dag

Kram

2008-11-11 @ 14:24:39
Postat av: Sanna

Dina barn verkar ju HUR SÖTA SOM HELST!! Man förstår ju vem de brås på ;)



Men fina du, du måste ju lära dig använda punkt (.) när du bloggar. Please!



Puss

/Skolfröken



2008-11-11 @ 17:06:56
URL: http://detsannalivet.blogspot.com/
Postat av: Maria

Jag vill ha en dejt med dig! Tror kanske vi skulle passa ihop. Har inga barn och är flyttbar. (Jag finns på Spraydate om du är intresserad...)

2008-11-11 @ 18:42:39
Postat av: Jonny

Maria... jag har profil på spraydate.

2008-11-12 @ 21:24:05
Postat av: jannike i helsingborg

hej du goa gubbe!!!!



fölker ensam mamma söker slaviskt o flåååååååååååt mej när ja säger att ja jublade högt i soffan när du styrde kosan hem emot skåneland igen. du har säkert fått massor av förslag sen du lämnade programmet och vad e d då som skulle göra mitt speciellare än nåt annat??? vet inte men fastnade för din person direkt i första programmet. skiljer mej en hel del från johanna både utseendemässigt, lokalitet(jag bor bara 4 ml från dej hihi) men vi är nog lite lika till sättet båda 2 dvs yrväder. jag e en obotlig romantiker som letar efter mannen att dela min vardag med. har 2 små barn i ålder med dina och har ettjobb som jag älskar o vänner ma kan avundas men saknar honom. skulle vilja utmana dej.... har en profil på ekontakt under namnet petite där du kan gå in o kolla vem jag e både med ord och bild. vill du prata på msn kan du adda mej på [email protected]. våååååågar du anta min utmaning du handsome man... hoppas det ha en helfin helg o hoppas att vi hörs snart......



jättekram jannike

2008-11-15 @ 19:23:38
Postat av: Anna

Ursäkta mig, men Jannike verkar ju helt sjuk i huvet!! Vilket jävla ufo till människa! Äcklig är hon också!

2011-01-25 @ 09:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0