Måndagssjuk

Måndag, och en ny vecka börjar, jag tillhör den delen av folket som bara avskyr måndagar...tror katten gustaf också ingår i denna population, nåväl, känns ju som om det inte finns så mycket att göra åt detta, så det är ju bara att lägga huvudet lite på sne och se glad ut J.

Såg program 11 igår av Ensam mamma söker....och även försnacket som startade i Aftonbladet om Alex och Johannas stora gräl, som TV3 kände sig tvungna att klippa bort!... gräl ?? jag såg 2 personer som hade en konversation, no less, no more, blev nästan förbannad när jag såg klippet i Aftonbladet och insåg att jag blivigt lurad på ett gottigt, högljutt smaskigt gräl.

Alex skall definetivt ha en eloge för att han vågar stå upp och visa andra barn vad som är rätt och fel, det ÄR ett känsligt område det där, men fel är fel, sen om det är ditt eller mitt barn, spelar ingen roll.

Kryckans gips är med överallt, i vattnet, i rutschbanan, ovanför vattnet, i bubbelpoolen... satt och kollade programmet igår och mitt tv sällskap sa spontant, "stackars Andreas men karln är ju med överallt ändå" Därför känns det lite vemodigt när jag pratade med Andreas nu på morgonen och han var på väg in på sjukhuset för att återigen sätta på gipset....men men Andreas är en gips-superman, så jag borde inte vara orolig för honom.

Det som är så kul för mig nu är ju att jag vet inte ett smack vad som hände sen jag blev hemskickad, så fatta att det är kul att se mina compadres Andreas och Alex fortsätta att försöka vinna Johannas gunst. Nästa Söndag skall mammorna göra sina val, Anette är väl jag och stora delar av program tittarna ganska säker på vem hon väljer, och jag kan inte låta bli att tänka på den gamla slagdänga "det börjar verka kärlek banne mig" såååå mysigt !!! jag vill också.

Måste säga att det är svårare att veta vem Nina väljer, Pusselläggning med svärmor går inte av för hackor, och vilken storslagen hejdundrande fest de fick till för Stephanie, Peters dejt var ingen höjdare tycker jag, väldigt tryckt och krystat, läser man mellan raderna så var det bara en transportsträcka, nånting säger mig att det blir Micke som dessutom fick Nina att "slagga över" för nått program sedan. Men känner jag Sveriges kvinnodel rätt så kommer det inte vara några som helst problem för Peter att hitta kärleken efter programmet.....om det nu är han som åker.

Så vem är då en Johannakille ?....ja låt mig börja med att säga att den bästa redan är hemskickad *blink,blink*

Skall hon välja Andreas som har barn, grymma överarmar, drunknande ögon och toastmaster tendenser, eller skall det bli Alex som har storslagen charm, varmhjärtat leende, unik attityd och som dessutom fått Johannas läppar mot sina ...jag DÖR av spänning !! vi får se på Söndag.


Dags att sticka till jobbet och försöka få denna dag till ända....


Tchuss


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med. Är också en måndagshatare. Idag har jag gjort det bästa av situationen och bakat bullar inför min lille sons 2-årskalas. Ganska trevligt! Hoppas din dag blev bra trots att det är mån. Tänk på att när din arbetsdag förmodligen är slut så börjar min ;-)



Kram kram!

2008-11-17 @ 13:37:28
Postat av: Helena

Visst är det spännande - och jag håller med dig - den bästa killen är ju borta hihi

Jag håller dock inte med dig om måndagarna helt och hållet, men lite då... Jag har alltid fullt upp (förutom nu då...)



Tjing!

2008-11-17 @ 14:51:48
Postat av: Liisa

Skrattar varje gång jag läser din blogg det e roligt att ha nåt o läsa om dagarna då jag e mamma ledig=)

2008-11-17 @ 17:14:25
URL: http://www.metrobloggen.se/liisa85
Postat av: Tezz

Katten Gustaf är en mycket skön figur... Hatar måndagar och älskar lasagne... Vore det inte för att han vore katt så skulle jag lätt kunna tro att han är min soul mate...

2008-11-17 @ 17:49:43
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity
Postat av: Johanna

Heej!



Tack det är bara bra med mig och förberedelserna för flytten går bra. Det närmar sig och jag blir bara mer och mer glad för varje dag som går. Det är härligt att leva i nuet!



Är också en "måndagshatare" men intalar mig själv varje måndag att det är ett bra tillfälle för en ny start om helgen eller veckan innan varit dålig och det kan ju faktiskt bara gå åt ett håll---> mot helgen =)



Ha det gott! kramar!



2008-11-17 @ 21:11:19
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Pernilla

Hej igen!

Jag har en kompis som är social och skit trevlig, Precis som jag, hihi, Kanske vore något?

Kram Pernilla

2008-11-17 @ 21:50:08
URL: http://jennypernilla.blogg.se/
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Jonny man kan inte summera det bättre än du gjorde här, Jag och det blå gipset är förenta igen.. Dom frågade om jag ville ha Gult, Svart, Vit eller det blå.. Jag tvekade en sekund.. men kom på bättre tankar.. Har jag dragits med det blå sen i April så ska jag inte svika den nu:)

2008-11-18 @ 14:48:08
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, läste i Johannas blogg för länge sen att du & killarna var hos henne och hälsade på. Du menar alltså att du då inte fick reda på vem hon valt? Så Johanna & ? spelade ett spel då eller? Själv tycker jag att det borde varit väldigt svårt, hi hi... Hoppas att du hittar en ny kärlek snart. Kram Anna

2008-11-23 @ 10:12:33
Postat av: Jonny

Hej Anna..det var ett spel hela sommaren kändes det som..ett kärleksspel :-)

ja jag hoppas oxå att jag hittar kärleken snart...börjar bli lite trött på att vara ensam !

2008-11-23 @ 11:33:01
Postat av: Erika

Är nog ingen av er killar som varit med i programmet som kommer ha svårt att träffa kärleken nu. Med vissa undantag som t.ex. en viss.... snickrande kille då. :)

2008-11-25 @ 22:27:51
URL: http://snurpan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0