Jag och Choklad

Min blogg är inte den mest uppdaterade bloggen, sitter äntligen med lite extra tid och tuggar på mörk 63 % La Tavoletta Amadei choklad från Toscana som en polare köpte på en chokladmässa i Malmö...så himelskt gott !!...man skall bara ta typ 1-2 rutor absolut max 3 och speciellt efter maten.

Ungarna kom till mig idag, lite snorigare än vanligt, det är väl de tiderna nu tyvärr, så då kan man kallt räkna med en släng sjukdom snart då, det är tur att man är segt virke, är inte ofta sjuk men brukar åka på en släng influensa precis till Jul och då ligger jag o stort sett pall och då är det ju såklart mest synd om mig i hela världen J Fick ett samtal från Marcus Handbollstränare förrut, tydligen hade jag gjort så stort intryck och varit duktig som tredje domare förra matchen att han ville jag skulle ställa upp igen ....eller så fanns det inget annat dumhuvud som ville ställa upp, jag vet inte, men såklart man ställer upp, men då kan jag inte heja eller högt kritisera diverse oegentligheter!

Ja just det, jag är ju nästan nyss hemkommen från en skön weekend i Umeå, tog flyget upp och det var byte på Bromma...flygrädslan är nästan helt borta, men kommer på mig själv hitta anledningar varför inte just mitt plan skall krascha som typ: Det går flyg varje dag flera gånger om dagen....och jag kan inte komma ihåg sist som det kraschade ett plan i Sverige, så oddsen att just detta plan skall gå ner är ju faktiskt minimalisk jonny, eller, planet som jag nu skall äntra är redan varmkört och provkört, klart inte det kommer krascha !! så därför var det lite extra ängsligt på Bromma när det deklarerades i högtalaren att Umeå planet var drabbat av ett tekniskt fel och att det stod ett annat plan....icke varmkört eller provkört !! på banan som vi skulle ta istället, men vad jag förstår så är flygrädsla ändå ganska utbrett i mindre och större former.

Vilken kommers vi hade idag på jobbet, det var stororder hit och stororder dit, så jäkla kul, branschen lider av lågkonjektur, men vi kör på som inget har hänt, helt övertygad om att mitt och personalen långsiktliga engagemang står bakom detta, personalen är verkligen en av de viktigaste ingredigenser i ett framgångsrikt koncept.

Får väl skriva nånting om programmet Ensam mamma söker oxå....det är avsnitt 10 på Söndag.


Lägger upp en bild jag tog i Norrland, det är vindelälvens strandkant....om man vill vara sig själv för en stund...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Äntligen lite uppdatering! ;-)



Var på en föreläsning med en klok människa som pratade just om det där med flygrädsla. Hon menade på att det inte är själva flygandet som vi är rädda för (för det är ju trots allt en relativt skön känsla), utan allt det där vi tänker på som skulle kunna hända...och som vi FAKTISKT INTE kan påverka!



Ha en bra helg!

2008-11-07 @ 21:17:51
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Veronica

Va kul att se att du uppdaterar lite...;) Hoppas inte barnen smittar dig, för nåt så hemskt som en karls som drabbas av förkylning finns inte...;)

2008-11-08 @ 13:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0