EMS tankar

La grand finale...så var den sagan slut ! Anette och Rickard..vad säger man ? ren och skär kärlek där, när Anette valde Rickard tittade jag och Matilda på varandra och log, vi förstod precis och kände all lycka för paret "in the name of love" att man är så glad för någon annans lycka !? om nu Rickard kan hålla sig ifrån köksbestyren så är det livslång kärlek i Västervik kan jag lova...All lycka till dem !

Nina och Micke...förstod inte riktigt Ninas resonemang att Micke skulle vara för vuxen ? vet inte om det bara var för att skapa lite spänning och balans inför valet, jag hoppade till ivf och tänkte, VA !! skall hon vända nu precis på upploppet ??? där Peter tog det som det anstår en silvermedaljör....mycket vuxet och  moget, eftersom jag själv deltagit vet jag hur man tänker och känner av rådande situation, kommer tillbaka till det lite senare.

Hursomhelst, och så fick Stephanie sin fadersgestalt äntligen..och vem vet kanske även ett syskon, och här vill jag citera den tidigare "Nina hang arounden" Robban, om Micke tillåts "Skjuta skarpt".....All lycka även till dem.

Alex och Johanna...tror det var klart i tidsramen 6-7 avsnittet (Johannas sommarställe, Sjötorp) Fösta kyssen, vad jag vet :-) kom där,  kommer så väl ihåg, pratade med en i Filmteamet och frågade om han visste var Alex var nånstans, och fick till svar att han och Johanna satt och kollade igenom familjealbum och skulle sen iväg på en cykeltur, det var en varm solig dag, ja det såg ni ju själva på programmet, kollade i det gamla familjealbumet tillsammans !!! då förstod jag att jag inte hade en chans, men försökte göra ett så gott intryck ändå, såg mig som slagen! Kul ändå att Johanna ville komma ner och hälsa på mig i Skåne, där vi hade en jätte-trevlig dag, på kvällen kom den här klassikern, Pojke och Flicka följs åt hem till dörren, men det fanns inga känslor, det förstod vi båda två, kan tänka mig att Alex tog upp stora delar av Johannas tankar, känner mig lite halvusel nu när det är över och jag försökt vinna Johannas hjärta, när det redan var "upptaget"...men som sagt, the show must go on.

Det var även en annan incident innan vi kom till Sjötorp och vi hade varit ute på kvällen i Skövde, trötta och sömniga, Alex som hade sovplats i vardagsrummet som av en händelse gränsade till Johannas sovrum, "försvann" från sin sovplats på natten fick jag information om, fast jag lade inte så mycket vikt på det, trött som man var. Vet inte exakt vad som hände den natten...teorierna går isär. Alex förtjänar verkligen att vinna Johanna, och han sa till mig tidigt i programmet att han tyckte Johanna var "en himla go tjej" som han mycket väl kan tänkas falla för, men jag ville inte höra på det örat, trodde det va en rövare, trodde inte att han verkligen kände för henne, fast det vet vi ju nu !

Om det blir Johanna som blir göteborgare eller Alex som blir västgöte återstår att se, vi har ju att göra med 2 härligt starka personligheter.

Önskar Alex och Johanna all lycka, de passar verkligen så bra tillsammans, de kompletterar varandra på ett alldeles särskilt sätt.............fan om jag inte får komma på bröllopet  hahahaha


Puss


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du kan glädjas så för Johanna & Alex skull! Men det är klart det är väl ett par månader sedan som du fick åka hem och då har väl hunnit återhämta dig kan jag tänka mig ;-)



Hoppas att du har haft en bra helg! Det har jag, på både gott och (bokstavligen) ont....Ha en fortsatt skön vecka och njut av snön tillsammans med dina barn...Det skulle jag ha gjort! =)



Kram

2008-11-24 @ 19:37:47
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Karolin

Hejsan Jonny. en liten fråga bara , har alla deltagarna bloggar? Vore kul att läsa , svara gärna i en kommentar på min blogg så ser jag fortare svaret =)

2008-11-25 @ 01:21:17
URL: http://karolinwiklund.blogg.se/
Postat av: Jonny

Karolin...såg att du hittade Alex och Kryckans bloggar....mycket nöje :-)

2008-11-25 @ 14:12:01
Postat av: Karolin*

2008-11-25 @ 14:28:32
URL: http://Karr
Postat av: Karolin*

ja det var inte svårt , tog bara lite tid för mej att inse att man faktiskt kunde googla på era namn ;)

2008-11-25 @ 14:29:24
URL: http://karolinwiklund.blogg.se/
Postat av: Erika

Kul att du håller kontakten med Alex, Kryckan m.fl. Träffas ni ofta och hittar på saker?

2008-11-25 @ 22:52:22
URL: http://snurpan.webblogg.se/
Postat av: Jonny

Hej Erika, jo vi pratar en del efter programmet, skall faktiskt upp och träffa båda två på ett privat julbord nästa helg i Göteborg...skall bli sååå kul :-)

2008-11-25 @ 23:23:48
Postat av: Anonym

Haha, det här kommer att låta lite kul, men gud vad snygg du är! (Jag är 21) Och jag tyckte du gjorde en värdig insats i programmet. Kul att du kan vara glad för andras skull även om det inte gick vägen för sig själv.

2008-11-25 @ 23:58:14
Postat av: Malin

Hej Jonny!

Måste bara få det sagt till dig..

Vad jag kommer minnas av ensam mamma söker..

För det är ju ändock ett sådant pogram som har en tendens att hamna i glömska.. ;)..

..är sekvensen vi fick se dig och dina barn.



Jag blev helt tagen av dina underbara barn.



Och dessutom erat samspel.



En stolt pappa måste du vara!



Kram och värme

/Malin

2008-11-26 @ 06:53:57
Postat av: Sara

Hej Jonny, dina barn var nog de finaste du ägde på denna jord, vilka uppfostrade fina barn de ska du vara stolt över verkligen,,, o du känn dej inte usel över att dú blev bortvald, man kan inte styra över sina känslor o tror johanna ahde de för alex tidigt,, du komer få dej en fiin kvinna lovar! Sköt om dej

2008-11-26 @ 12:06:08
Postat av: Natta

Hej Jonny.

Det har varit jätte roligt att se er i tv. har följt alla avsnitt. Ni verkar ha haft det väldigt roligt tillsammans hela gänget.

Så gulliga barn du har, verkligen jätte söta.

Brukar se dig på ica maxi hehe =)

kram

2008-11-26 @ 13:52:56
Postat av: Linda

Hej Jonny! Allt bra med dig? Jobbar du på mekonomen i landskrona? Du verkar vara en fantastisk person, ser jätte bra ut oxå=) Har du träffat någon ny tjej nu?

Kram från skånetjej

2008-11-26 @ 15:24:07
Postat av: Jonny

Tack för alla fina kommentarer om mina barn.



Jo jag jobbar på Mekonomen i Landskrona, Behöver ni reservdelar till Bilen så vet ni ju vart ni skall gå för att få den bästa servicen ;-)



Jag brukar handla på maxi...du kanske jobbar där natta ? :-)

2008-11-26 @ 17:01:16
Postat av: natta

ja stämmer. jag jobbar på maxi.

såg dig igår kväll faktiskt när jag jobba hihi

2008-11-26 @ 17:53:05
Postat av: therese

Hej! Hoppas allt är väl? Har varit kul o se daj på tv om söndagarna med johanna.kram

2008-11-26 @ 18:42:04
Postat av: Pauline

skön snubbe :)

2008-11-26 @ 19:28:55
Postat av: Anna

Synd att du fick åka ut;/ men verkar som ni haft de riktigt kul tillsammans, och ni grabbar:D Verkar som ni blivigt bra vänner, inte alla kanske då:)

Ha de bra:)

Kram

Anna

2008-11-27 @ 03:53:28
URL: http://pinkiee.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej jonny! Följde ensam mamma söker och sen fick jag syn på dig på maxi. Jag arbetar där.

2008-11-27 @ 18:58:12
Postat av: Anonym

åh du är verkligen en härlig människa!

Fatta för länge sen att Johanna skulle välja Alex, men du hittar säkert någon!



Keep up the good work:)

2008-11-27 @ 23:08:05
URL: http://hanky.se/frokenur
Postat av: Pinkiee

Mer inlägg nu va?:)

Kan inte bara skriva typ 1 ju, man vill ju läsa mera:)

2008-11-28 @ 04:00:38
URL: http://pinkiee.blogg.se/
Postat av: Emma

hej jonny.

träffade dig på ett ute ställe i malmö för några helger sedan men blev så konstigt i slutet.. läste att du hade sida på spraydate.. hur hittar jag dig där då?

2008-11-28 @ 22:44:58
Postat av: Johanna

Hej jonny! :) låg och slö-surfade i telefonen och titta vem man hittar! :p inte visste jag att du var tv-kändis ;) man får passa på att tacka för lappen du lämnade på mitt bord igår, var ganska trött, min "granne" sa att man inte fick liv i mig direkt. Så jag var lite ledsen igår att jag inte fick säga hejdå till dig, haha!! Jag är fortfarande kvar på sjukhuset, tyvärr! Men allt är bra med dig då?:) hoppas det, kram på dig/johanna :)

2008-11-29 @ 10:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0